Publicitate

vineri, 7 martie 2008

Dacia Sandero . Noua Dacia


Anii 2008-2009 vor deschide un nou capitol in istoria Dacia prin lansarea primului hatchback veritabil al marcii si a primului crossover-SUV, posibil cu tractiune 4x4. Pentru a marca acest eveniment si a evidentia schimbarea marcii, Sandero este primul model care va purta noua sigla Dacia. Prezentata la Salonul Auto de la Geneva, o data cu lansarea Sandero, sigla noua va fi montata initial doar pe acest model. Vechile sigle vor fi inlocuite treptat si la celelalte masini Dacia care urmeaza sa fie produse. Pe noua sigla a companiei este inscriptionat, cu albastru, numele Dacia in partea superioara. Forma siglei este apropiata de cea a literei „U“ si are un aspect cromat. Actuala emblema Dacia seamana cu un scut, iar numele companiei este inscriptionat cu litere cromate pe fond
Noutatile propuse pe Sandero, autoturism in doua volume si cinci usi, atit in termeni de design, cit si de tehnologie, sint imprumutate de la Renault Clio. Pentru prima data in istoria marcii Dacia se poate vorbi de design cu adevarat, chiar daca este imprumutat. In cazul Sandero s-a renuntat la liniile colturoase prezente pe Logan. Exteriorul lui Sandero este mai rotunjit si mai modern. Scopul acestei operatiuni: atragerea unui numar cit mai mare de clienti tineri, de 18-25 de ani, tocmai pentru a demonta ideea ca Logan este o masina pentru pensionari. Sandero in sine este o premiera pentru Dacia, fiind primul hatchback veritabil al companiei. O alta premiera o constituie posibilitatea echiparii optionale a autovehiculului cu un sistem de asistenta la frinarea de urgenta, care permite reducerea cu pina la 20% a distantei de frinare. In plus, pentru locurile laterale din spate, Sandero va beneficia de sistemul de fixare ISOFIX pentru copii.
Dacia a lansat marti, la Salonul Auto de la Geneva, modelul Sandero, derivat din Renault Sandero, care este produs in Brazilia. Investitia totala pentru dezvoltarea si fabricarea Dacia Sandero in Europa se ridica la 147 de milioane de euro. Dacia va incepe productia noului model Sandero in luna mai, masina urmind sa fie lansata pe piata romaneasca in luna iunie. Oficialii companiei au declarat ca pretul de achizitie nu va depasi 9.500 de euro pentru cea mai echipata versiune, cu motor diesel de 1,5 litri si 85 de cai-putere.
Sub bagheta francezilor de la Renault, Dacia s-a internationalizat si a capatat un nou statut: acela de „masina nationala“ nu doar in Romania, dar si in alte state precum Maroc, unde este cea mai bine vinduta marca. In termeni de vinzari, intre 1999 si 2007, Dacia a comercializat un milion de autovehicule, adica jumatate din totalul inregistrat in 30 de ani. Din 1968, momentul aparitiei primei Dacii 1110, construita sub licenta Renault R8, si pina in 1998 inclusiv, vinzarile de masini ale marcii romanesti s-au situat la doua milioane de unitati

Un comentariu:

ana spunea...

Arata foarte bine dacia sandero,are un design placut,este o masina stabila,cu un consum redus de carburant....ce sa ne dorim mai mult?